donderdag 15 maart 2012

Voorjaars kriebels..............

Ook Tante Jo heeft last van Lente kriebels.
Het begint bij een opruim manie..........ken je dat ??
Je begint alle opgepropte hoekjes en kastjes weer even lekker uit te dunnen en op te ruimen.

Lijkt qua gevoel een beetje op nesteldrang ( weet je wel nét voordat je 1e kindje geboren wordt )
Mijn Ome Piet begrijp er helemaal niets van...........want wat is er met Tante Jo aan de hand ???
Heb je het weer op je heupen ???? ( roept hij dan )


Heupen.............Heupen.................HEUPEN ?????......WHOEAAAAAAA........
DAN KOMT ER PANIEK........HET VOORJAAR KOMT ER AAN !!!!

Voorjaar..........mooi weer...........lekker warm........heerlijk terrasje .........Zon.............Zee...........BIKINI........BIKINI........BIKINI .........BIKINI......... BIKINI .........BIKINI........BIKINI ........ BIKINIEEEEEEEEEE ........WHOOEEEAAAA


Ojee..........
Willen we dit jaar ook nog in bikini ???

Ik ben eigenlijk nooit aan de lijn alleen ....... 1 x Per jaar !!!
En dat is NU .........

Ik heb mijn hele leven gelukkig nooit aan de lijn hoeven doen en prijs mij daarom een gelukkig mens...........
MAAR........... ná je 40 e is het toch anders...............
In 1 keer denk je ........hé ..........hoe komt die 5 kilo er nou in 1 keer ???
LET JE EFFE NIET OP !!!!


Okeeeee...............we gaan het even goed aanpakken............
Ik heb wel 4 x in de week als een gek lopen hijgen met sporten ........het was heerlijk hoor......... maar hoe lang houd je zo'n levens stijl vol ?


Maar dat was het toch ook eigenlijk niet...........
Het is even een WAY OF LIFE maar..........

Ik ben toch tenslotte Jane Fonda niet ........
DIE ZIET ER OP HAAR 80e VERJAARDAG NOG UIT ALS EEN STOEIPOES.......!!

( hahaha een STOEIPOES MET JICHT zul je bedoelen )

Ik ben gewoon TANTE JO....... Hoe is het nou eigenlijk ???

Nee hoor......... laat ik nou maar lekker met beide benen op de grond staan en doe maar gewoon.......... dan doe je al gek genoeg :-)
DUSSSSSSSS.......ik bekijk en relativeer nu uit een gezond oogpunt.......

Een glimlach is de beste facelift.
Ik fiets nu heeeeeeeeel hard langs de sportschool.
Hoe ouder je op de foto staat .............. hoe jonger je er opstaat.

De aller beste tip !!!!
Volg het D H M V dieet.............. staat voor .......De Helft Minder Vreten dieet

Tja uiteindelijk moet je het heel nuchter bekijken...........
Rookworst zonder R ......... is ook worst !!

Ik bedenk mij gewoon en zolang ik Fris en Fruitig elke ochtend uit mijn bed spring..............gaat het goed !!
Zolang mijn spijkerbroek nog lekker zit ( en ik verdom het om een maat groter te kopen ) heb ik het ook nog onder controle.

Ik doe dus eigenlijk waar ik mijzelf het lekkerste en het prettigste in voel want dat is toch het ALLER belangrijkste !!!!

Ik probeer natuurlijk wel jong van geest te blijven .............



Ook al wil het lichaam steeds minder .........Tja we worden wel ouwer maar niet gouwer...... ??????


Even een hart onder de riem...........
Voor alle dames en heren die dit lezen en die strubbelingen hebben met hun gewicht...................

Wie een ander najaagt, heeft zelf geen rust.

DOE WAAR JIJ JE PRETTIG MEE VOELT !!!!
Wees trots op wie je bent...........borst vooruit want hier kom jij !!!!!
Jij hebt heel veel te vertellen.......... en bent een bijzonder mens.......... Omdat JIJ het bent !!!!






Deze laatste 3 afbeeldingen zijn afkomstig van een Blog van Teun
( http://www.google.com/profiles/Teuntje63 ) zij heeft Fantastische leuke afbeeldingen van HIlda...........
Ga maar even kijken...........erg leuk !!!

7 opmerkingen:

  1. Wat heb je er weer een leuke post van gemaakt....ik lig in een deuk achter mijn PC.
    Ik weet wat mij te doen staat....om er 3 kilo van af te krijgen....zoals je het beschrijft moet het niet moeilijk zijn op je bijna 50 e levensjaar.
    Ik wens je een fijne dag & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goodmornig Sunshine,

    Even voordat ik verder ga in alle hektiec van de dag..effies een kopje koffie drinken bij Tante Jo..
    En ik ben weer aan het schuddebuiken hahahaha...dit is SUPER!!
    Vooral de eerste foto van dat afgezakte bikinibroekie...whahhahahhha...en toch helemaal geweldig dat
    deze ik denk wat oudere dame hihi..lekker in haar bikini loopt...ze voelt zich daar goed in, en dan is er
    helemaal niks aan de hand...enne...mooi oud is niet lelijk hihi..

    Enne ik moet je bekennen..dat de laatste drie kiekjes iets meer van toepassing op mij zijn..maar oké,
    daar is toch ook niks mis mee??
    Ja ik ben te dik...maar te dik is toch ook niet lelijk?
    BE PROUD OF YOU SELF...hoofd omhoog...kin vooruit en lipjes getuit...

    Lieve Jo...wat een heerlijke genietmomentjes op je blog...
    Zo en na deze heerlijke kop koffie kan ik er weer tegen aan..

    Toedelssssssssssss
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi Tante Jo,

    Wat een supergezellige post heb je er weer van gemaakt,ik hou er zo vannn...
    Even terug op de voorjaarskriebels,wat is het toch een fijne tijd,het gefluit van de vogels die je smorgens al vroeg wekken,die mooie blauwe lucht die hebben we lang moeten missen met zijn geweldige sterrenhemel...
    Dan maar niet te praten hoe lekker het weer ruikt binnen naar die frisselucht,alle afgedankte winter luchtjes eruit en die lekkere frisse voorjaarswind erdoorheen,wat een zalige tijd om zo van te genieten de bloembolletjes die uit de grond komen en de knoppen die zich gaan zetten op die ozo kale takken.
    Geniet van deze geweldige tijd...
    Uhmmmm teveel kilo's zitten erbij mij niet aan,ik krijg namelijk geen voordeur sleutel mee,moet door de brievenbus naar binnen:P

    Warme groet Helene.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi die maffe jootje ,
    Je bent me wel een kadootje .
    Met je fantasie verhalen,
    Blijf ik over je blog dwalen.
    Keer op keer kijk ik er naar uit ?
    Een leuk verhaal... met een lange snuit !!!
    vlinder groet :) Johanna





    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is echt leuk. Gewoon genieten. Heb echt gelachen, dank je.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig geschreven
    Heerlijk om gelachen…

    Groet Ineke

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je op Visite bent ....... de koffie staat klaar (hahaha)
Bedankt voor je reactie, opmerking of evt. leuke anecdote......

Ben er gek op............
Groetjes Tante Jo