vrijdag 20 april 2012

Op maandag begint mijn weekend..................

Het is de omgekeerde wereld maar heus..............
Op maandag begint mijn weekend !!



In de Horeca ben je aan het werk als andere weekend hebben..........
Als het zomervakantie is.............. lopen de terrassen vol.
Als het kerst is...........ben je aan het werk.
De 1 zit s'avonds om 8 uur GTST te kijken.
Of gaat alle verjaardagen af...........

Het is een " roeping " als je in de Horeca werkt.
Maar dat maakt MIJN weekend ( ook al valt dat op maandag en dinsdag ) niet minder heerlijk !!!
Ik kom dan toe aan mijzelf............niks moeten en lekker je eigen gang gaan.
Ik heb gelukkig al 2 oudere kinderen en die hoef ik niet maar aan " het handje " te nemen dus dat is best wel lekker.
Ze hebben een vader en moeder die eigenlijk altijd thuis zijn ........... en hoe modern het dan ook kan om je kinderen zoveel mogelijk zelfstandig te laten zijn........... is er iemand thuis als ze uit school komen voor een praatje en koppie thee !!
We moeten allemaal brood op de plank brengen .............maar werk wat je aan kan en waar jij je prettig bij voelt, toch ??

Om voor mijn persoontje te spreken:
Ik MOET niet 2 x per jaar op vakantie.
Ik MOET niet in een kasteel wonen.
Ik MOET niet een dikke auto voor de deur.
Ik MOET niet naar een ander kijken...............ik ben tevreden met wat ik heb.

Ik word nog elke dag wakker............. met de wereld op mijn stoep !!!!





En ik kan ook elke avond met een ( H ) eerlijk geweten in slaap komen
En als ik zo'n PRACHTIG bed had zoals hierboven...............KWAM IK ER NOOIT MEER UIT hihihihi In zo'n bed of slaapkamer zou je toch je hele leven in willen camperen !!!!

3 opmerkingen:

  1. Hoi, Hoi,

    Je hebt helemaal gelijk !
    Het horeca gevoel ken ik......
    En wat de bedden betreft : wat een plaatjes.
    Hier zou ik ook niet meer uitkomen !!!!!!!

    Groetjes, Helma.

    Wat een heerlijke verhalen heb je...Echt super !!!!
    Alvast een fijn weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hay meis...

    En zo is het maar net...!
    ik zit niet in de horeca..maar ik begrijp helemaal wat je bedoelt..

    Enne..wat dat bed betreft...ik heb zo'n bed en dan in het bruin,
    inderdaad iedere morgen zou ik voor altijd in mijn bedje willen blijven...

    Heerlijk mens..wat fijn dat je zo tevreden bent!

    Liefs,
    MarijkeXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi lieve Jo,

    Kom weer even een bakkie bij je halen en bijkletsen.

    Heerlijk te lezen dat je zo'n tevreden mens bent,
    en zo is het maar net. Altijd al dat moeten,
    er moet helemaal niks. Stonden veel meer mensen
    maar eens stil bij hoe goed ze het eigenlijk hebben.
    En kunnen genieten van de dingen die ze bezig houden.

    Je hoort het zo vaak dat mensen maar steeds dingen noemen
    warvan ze denken dat ze dat moeten doen, terwijl dat helemaal
    geen haalbare kaart voor ze is. Die mensen maken zichzelf
    gewoon ziek, en vergeten daardoor te genieten van wat er is.

    Die bedden.....mijn hemel wat een schoonheden zeg, net
    wat je zegt daar wil je wel altijd in vertoeven.
    En dan samen met Piet, zou zeggen geniet ervan, hihihi.

    Liefs
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je op Visite bent ....... de koffie staat klaar (hahaha)
Bedankt voor je reactie, opmerking of evt. leuke anecdote......

Ben er gek op............
Groetjes Tante Jo