zondag 26 februari 2012

Spiegel beeld............. wat ben je wijs.

De meeste van ons zullen het waarschijnlijk wel herkennen.
Je voelt je in je hoofd nog 18 maar de jaren verstrijken en maar je wordt wijzer en milder , je bekijkt de dingen in het leven en de dagelijkse dingen toch anders.........
Noem het levens ervaring ........... ( denk ik )

Je moet denk ik in je leven een paar keer op je mik gaan om te leren......
Ik ben mij daar heel erg bewust van en geloof daar ook wel in.
Door de situatie's die je mee maakt in je leven ..... of het nu leuk of niet leuk is...........je schijnt er van te leren.......

Omdat mij dat wel bezig houdt kan ik mij wel eens afvragen WAAROM soms dingen gebeuren en WAT moet je er dan van leren ??

Sterker, milder, wijzer, en volwassener worden ???
Ik denk het........ en die levens ervaring kun je weer over brengen op je kinderen.
Jeetje.......... Tante Jo gaat even diep......

Ik run samen met " mijn Ome Piet " een Cafe en hebben veel activiteiten in het Café....... heel gevarieerd !

Zo hadden wij een aantal keren een Spirituele beurs in ons bedrijf .......
Een bijzonder dag met hele bijzondere mensen , gevarieerd maar vooral veel sociale en lieve mensen....

Nu ben ik een beetje sceptisch en ben ERG nuchter MAAR...........
Vind het stiekum wel intressant en sta er misschien wel voor open.
Ik bekijk die mensen met veel bewondering en denk......... hoe wordt je zo en wat is je denk wijze .

Ik zeg maar zo...... ik luister naar wat ik wil horen en meer niet !!
Toch stel ik mijzelf een paar vragen:
Wat zou er beter kunnen ??
Geniet ik wel genoeg elke dag ??
Waarom ben ik hier eigenlijk ??

Het is niet zo dat ik TANTE JO MANDA wordt of zo hoor ...... HAHAHA

Mijn Ome Piet zegt altijd bij zo'n dag......... je komt lopend door de voordeur en je gaat zwevend naar buiten hahahahaha
YEP.......die is echt SUPER NUCHTER hihi

Klinkt allemaal wel leuk:
Wijzer , milder, levens ervaring BLA BLA BLA

MAAR.... de jaren verstrijken......... EN we worden innerlijk mischien dan wel PRACHTIG...........
MAAR.... HET OOG WIL OOK WAT !!!!!

Het is wel effe wennen de laatste 10 jaar.........

Als ik ga dansen met "Ome Piet " moet ik hem waarschuwen dat hij niet op mijn tepels gaat staan !!!
Tja , het is de zwaarte kracht hé !

EN.....

Mijn Ome Piet kon er vroeger een raam mee inslaan........
Maar nu kan hij er mee zemen...............WOEHAAAA ( wat zegt ze nou ? )



Maar ik bedenk mij vooral als ik voor de spiegel sta.........
Wees blij met wat je hebt en hoe rijk je bent met al je ervaringen die je al hebt en dat je al ZOOOO OUD BENT ...........




I'LL FEEL GOOD.....TADADADADADADAAAAAAA

2 opmerkingen:

  1. Goedemorgen...wat een zware kost op de vroege morgen...maar wat een waarheid èn wijsheid.
    Deel deze ervaring met je mee.
    Behalve dan dat ik met mijn voeten op mijn dingen sta..hahahahhaa...

    Alles heeft zijn doel...

    fijne Zondag,

    groetjessss

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goedemorgen Loes,

      Ik schrijf mijn nieuwe berichten altijd s'nachts.......
      Heb ik altijd de meeste inspiratie..... hahaha

      Fijne zondag verder, groetjessss

      Verwijderen

Leuk dat je op Visite bent ....... de koffie staat klaar (hahaha)
Bedankt voor je reactie, opmerking of evt. leuke anecdote......

Ben er gek op............
Groetjes Tante Jo