dinsdag 29 november 2011

Het nieuwe "Beeld denken"

We moeten met onze tijd meegaan want we lopen achter " wij oudjes " hahahaha
Luister en huiver ............
Ik heb laatst een lezing gehad van Maarten wessels (verfrissend) en dat ging over Coachen en begrijpen in het bedrijf ( ff beknopt uitgelegd) en dan vooral over de samenwerking met jonge mensen....... AHUM JA ..............de jongere generatie ( de generatie kloof ) WRIJF HET ER MAAR IN !!!

EN DAAR KWAM MIJN....... PPLLOOOIIINNNGG ( lampje ging branden )

Luister en huiver ............
Voor de echte doorgewinterde met 100 jaar ervaring hebbende en moderne met de tijd meegaande tiepjes die denken dat ze meegaan met de jeugd ???

Whooeeaaaa VERGEET HET MAAR..........
Er werd mij iets geheel duidelijk en het werd ook heel simpel uigelegd.

Komtie.........
PUBERS KIJKEN en HANDELEN IN PLAATJES KIJKEN.........
HET ZOGENAAMDE "BEELD DENKEN"

Ik ben een gelukkige moeder met 2 pubers in huis, leuk, gezellig ( als ze niet eigenwijs zijn hihi )en wil ze voor geen goud missen.

Wij ouders zeggen weinig met HEEL VEEL woorden ( vind de jeugd ) want vroeger ging het zus en zo en alles was beter en IN MIJN TIJD ( dat is de klassieker )
Mijn pubers kijken mij dan aan en zeggen ....... we leven nu en je moet met de tijd meegaan...........DUHHH

Hebben ze gelijk in !!!
De jongere generatie is opgegroeid met heel veel bewegende beelden op TV. Pokemon plaatjes, Mobiele telefoon, Games en noem het maar op, alles heel impulsief !!

LEZEN OF JE UILEG AFWACHTEN ???
EERST DOEN EN KIJKEN en WAT ER VAN KOMT......ZIEN WE DAN WEL.

EN NU ZIJN WIJ BIJ HET MORAAL VAN HET VEHAAL.........

Voorbeeld:
Mijn kids helpen mee in ons bedrijf / café en in het magazijn moet alles opgeruimd worden, je legt ze uit dat je het zus en zo wilt hebben (ze kijken je al ongeduldig aan met een gezicht van.......duhh weet ik toch en schiet eens op met je uitleg ( met teveel woorden gesproken )

Na een korte tijd .......TAADAAAAA......BIG SMILE......BEN KLAARRRRRR !!

Ik kom kijken...........en zie......en zeg.....Ik had toch gezegd dat........maar.......

KAN HET NET ZO GOED ZELF DOEN !!



NU DE UITLEG ALS JE DEZELFDE TAAL SPREEKT ALS JE PUBER.......
( Vergt 1 voorbereiding......maak een foto v/d plek zoals het eruit hoort te zien )

Kijk vriend.... dit schap hoort er ZO uit te zien......SUCCES !!!!

WEDDEN DAT HET ER UITZIET ZOALS JIJ BEDOELT HAD........HAHAHAHAHA
En dit was dan maar 1 klein voorbeeld, zo kun je er heel van bedenken die van jou van toepassing is.
Je kunt er heel creatief mee om gaan en het aller, aller belangrijkste is dat we dezelfde taal spreken......ahum "BEELD DENKEN"

PPPSSSTTT..............
Ik kwam tot de ontdekking dat ik dus WEL hyper modern ben !!!
En dat " die ouwe Tante Jo " nog NIET ZO OUDERWETS is .......

Want ........IK DENK OOK IN PLAATJES..........
WHOOOEEEEE HHMMMM....... of bedoelen ze dit niet....... ???????




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je op Visite bent ....... de koffie staat klaar (hahaha)
Bedankt voor je reactie, opmerking of evt. leuke anecdote......

Ben er gek op............
Groetjes Tante Jo