zondag 22 januari 2012

Ben blond als het mij uitkomt...........

Ik ben iemand die met veel mensen in aanraking komt en ben geweest.
Dat komt omdat ik eigenlijk al bijna 25 jaar "in de Horeca "zit.
Je bent af en toe een "uitlaadklep" voor mensen die alleen zijn of wellicht diverse problemen hebben.
Waarschijnlijk zijn die mensen dan eenzaam of willen het thuis ontvluchten......
Je bent soms een SEMI PSYCHIATER..............

Je leert mensen kennen, ontdekken en je laat je soms verbazen.........
Ik stel mij zelf wel vaak een test........

Soms heb ik wel eens een ( voor ) oordeel van iemand en dan moet ik heel eerlijk tegen mijzelf zeggen: kijk en luister nou eens goed.......misschien is je 1e indruk verkeerd ingeschat !!!

Ik kan mensen soms heel goed lezen maar vindt het juist een uitdaging om mijzelf te testen.

Ik vind dat HEEL INTRESSANT want WIE BEN IK (?) om iemand een "stempel" in mijn gedachten te geven.

We zijn allemaal bijzonder in ons eigen "KUNNEN" want dat is het !!

Als je niet beter weet en niet anders geleerd hebt (van huis uit) of in een vervelend of bijzonder milieu opgegroeid bent ????
Wil dat dan zeggen......... dat er voor diegene GEEN HOOP is en niet te kunnen bereiken waar je van droomt ???

NATUURLIJK WEL ......... we leren van elkaar en weet je......
TANTE JO LEERT NOG ELKE DAG !!!

In de Horeca is geen dag hetzelfde en je maakt bijzondere type's mee......
Ik kan bijna een boek schrijven..........
Wat ik het leukste van de horeca vindt is om mensen het WELKOM gevoel te geven maar ook de GRAPPEN en GROLLEN met elkaar te delen.
De GEIN en het een beetje VOOR DE GEK HOUDEN dat is toch leuk !!!!........



De gasten komen voor het vertier

Enkele voorbeelden:

Om 03.00 uur 's nachts het gebak (wat ik over had van een partij) op tafel zetten en brullen........
IK BEN JARIG EN TRAKTEER OP GEBAK EN LEUK DAT JULLIE ER OOK ZIJN hihihi
( ik ben zo dus wel 10 keer per jaar jarig )

Nummertjes onder een stoel plakken en dan plotseling NUMMER 12 roepen........ de gasten kijken je aan en denken ??????
Ik zeg................ als je nummer 12 onder je stoel hebt............ben je de winnaar van
EEN HALVE KIP.......hahaha ....dat vindt ik nou humor !!

Ik doe ook eigenlijk een beetje "meespelen "
Je moet je voorstellen dat ik een Blonde dame ben ...........
Nou en ik hoef je niet te vertellen wat daar de VOOROORDELEN van zijn toch ??

NOU......IK ZAL JE VERTELLEN........
TANTE JO IS BLOND ALS HET HAAR UITKOMT !!! ( Knipoog )

ALS MIJN INTELLIGENTIE NAAR BOVEN KOMT.........
GA IK NAAR DE KAPPER OM TE BLONDEREN...........HIHIHI

Ik ben ook lid van de Toneel vereniging (in ons eigen Café)
We hebben elk jaar 3 uitverkochte avonden (160 man per avond ) en ik vind het heerlijk........lekker gek doen want we spelen altijd komische stukken.

Hmmmm..........op de 1 of andere reden speel ik meestal de secretaresse of matresse of een andere maffe gladiool.......... ??????

HEERLIJK............ ik ben het niet vreemd WANT ik speel al (bijna) 25 jaar toneel ..........of niet ???????

4 opmerkingen:

  1. Ik weet zeker bij jou in de buurt is het altijd gezellig maar je bent er ook als men jou nodig hebt....kortom een heerlijk mens als ik dat mag zeggen....(heb ik jou een beetje goed omschreven??)....lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat is deze post weer lachen, maar ook zo herkenbaar. We staan vaak met véél teveel vooroordelen in het leven en met TE weinig humor. Voor mij geld ook : een dag niet gelachen is een dag niet geleefd ;)
    Dat van dat blonderen omdat je intelligentie naar boven komt, die ga ik onthouden)))
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmmm Marjon..........mag je zeggen hoor, leuk.
    Tja......ik is mij er 1 tje......hahahaha

    Sonja......die moet je onhouden hoor !!!
    Hij doet het altijd leuk op een verjaardag :-))))))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb je gevonden. Bedankt voor de link. Het is echt genieten om in je winkeltje te neuzen.....pffff...ben helemaal weg van die crinolines. Dat wordt sparen vrees ik hihi.
    Leuk dat je ook bent gaan bloggen, je blog ziet er prachtig uit.
    Tot de volgende keer en ondanks dat ik op dit moment wat minder actief ben, staat ook mijn blogdeur voor je open.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je op Visite bent ....... de koffie staat klaar (hahaha)
Bedankt voor je reactie, opmerking of evt. leuke anecdote......

Ben er gek op............
Groetjes Tante Jo